peti wang sayeh :D

Saturday, September 11, 2010

Ketupat Oh Rendang

"walaupun orang bagi,tapi tetap sodap..!"


wahh!
raye kedua baru aku dapat ber 'belog' semula
selalunya
orang busy buat ketupat
packing baju balik kampung
pasang pelita
kacau dodol dan bakar lemang

tapi..
tahun nie lain plak ke'busy'annya pada aku
festime,tahun nie aku beraya di tempat kerja
sengsara,fedup boring pun ade
nak buat macam mane
dah tugas aku sebagai pekerja
kenelah standby dengan tugas aku sebagai reception

tapi semua berubah
bila kawan-kawan sekerja dengan aku
sama-sama meraikan aidilfitri dengan aku
best rasanya,sebab ini pengalaman aku beraya tanpa keluarga tercinta
tapi tak pe
pengalaman mengajar kita erti kehidupan

cuba kita fikir,
saudara seagama dengan kita
yang ada kat iraq,palestin dan negara-negara yang ditimpa masalah
macam mana sambutan hari raya diorang?
ada ke makan ketupat dan rendang?
baju baru? main mercun? duit raye?

kesimpulannye,
syukur dengan apa yang ada
tak sabar nak balik beraya dengan member-member lame
yeah~ aku menunggu mu kawan-kawan!

p/s : jangan lupa duit raye aku! hehe :)

No comments: