peti wang sayeh :D

Thursday, April 15, 2010

Cherita Si Bulan " Mac"

Salam Si Promotes Hati :)
Aku pelik kan?
asal? why? kenapa?
haha..cerita bulan Mac tapi di episodkan dalam bulan April..
Btw,bukan ape..sejarah tetap sejarah..benda yang berlaku harus diperihalkan agar ia menjadi
"KENANGAN"


Awal bulan,pertengahan dan akhir bulan menyaksikan pelbagai peristiwa dalam episod hidup aku,
dari yang manis sehingga pahit mcm hempedu..
tapi apa nak buat,lumrah kehidupan,
kadang kala kita berada di atas,kadang kala berada dibawah!
tak menentu!..kan? kan?
Bila kita kita berada di bawah,kita setiasa memasang angan-angan untuk berada di atas!
tapi..
bila dah berada di atas kita lupa untuk melihat kebawah,
Lupa di mana kita berada sebelum ini dan lupa titik permulaan kejayaan kita.
tak gitu?

Macam aku,
Si Bulan Mac ini mendatangkan pelbagai episod terhadap diri aku..
Awal bulan,
keputusan si pakcik SPM di umumkan!
keputusannya?
apa yang aku tanam selama 2 tahun dpd form 4 banyak kekurangannya
dan hasilnya?
"Cukup-cukup makan"
Pertengahan bulan,
si roda sekali lagi berputar dan meletakkan diri aku berada di bawah
lepas satu,satu dugaan lagi datang kepada aku..
tapi,yang penting kita kene protes hati kita!
"agi hidup agi ngelaban!"
tapi...
si hujung mac telah membuat diri aku keharuan!
tak tentu hala dek seorang "wanita"
adoyai,
ingatkan pisang tak berbuah dua kali..
tapi perkara tu tetap berulang..
haaa,betul apa yang pujangga cakap
"mawar yang berduri itu kadangkala melukakan jari kita dan meninggalkan duri derita"
haa..tapi hidup harus di teruskan..
pape pun..
Terima kasih cikk Huda,sebab mengajar aku mengenal apa erti " wanita"
Macam dalam cerita Adamaya
Biar cantik dalaman,baru lihat pada luaran!
....pape pun..
nasihat daripada aku
" Jangan cepat jatuh cinta terhadap wanita"

yeah!
April dah berpusing..
Moga aku menjadi roda yang berada di "Atas"
Protes Hati Anda!

No comments: